Warunkiem zgłoszenia kandydatury na członka Polskiego Związku Alpinizmu jest przedstawienie wniosku podpisanego przez 15 osób. Wymogi formalne zgłoszenia kandydatury obejmują przedstawienie Zarządowi Związku:
-
Formalnego zgłoszenia kandydatury z powołaniem się na § 8, ust. 2 i 3 Statutu PZA.
-
Protokołu zebrania organizacyjnego wraz z załączoną listą obecności.
-
Listy osób będącymi członkami założycielami z podanymi w niej:
-
imieniem i nazwiskiem,
-
miejscem zamieszkania,
-
dotychczasową przynależność klubową (jeśli taka była).
-
-
Deklaracji indywidualnych członków założycieli, uznających zgłoszoną organizację za macierzystą, potwierdzonych przez dotychczasową organizację macierzystą, do której ewentualnie należeli.
-
Listy osób, które zgłosiły akces do nowo powstającego klubu.
-
Zatwierdzonego statutu organizacji (organizacje posiadające osobowość prawną) lub regulaminu (organizacje nie posiadające osobowości prawnej).
-
Odpisu aktu rejestracji (w wypadku klubów posiadających osobowość prawną ) lub zgody jednostki nadrzędnej (w przypadku organizacji nieposiadającej osobowości prawnej).
-
Statutu jednostki nadrzędnej (w przypadku organizacji nieposiadającej osobowości prawnej).
-
Składu Zarządu z podaniem funkcji i adresami wymienionych w nim osób oraz skład Komisji Rewizyjnej i Komisji Dyscyplinarnej (Sądu Koleżeńskiego).
-
Jedna osoba nie może pełnić funkcji we władzach różnych organizacji zrzeszonych w PZA, chyba że uzyska pisemną zgodę zainteresowanych organizacji, oraz Zarządu PZA.
-
Po przyjęciu w poczet klubów PZA należy uiścić opłatę wpisową dla nowo przyjmowanych Klubów, która wynosi 1000,00 PLN. Roczne składki członkowskie naliczane są po przyjęciu do klubów zrzeszonych w PZA na podstawie regulaminu opłacania składek członkowskich (https://pza.org.pl/pza/art12087)















